03 August 2008

Iubirea

Iubirea, draga mea, este... une chose terrible. Am preferat sa iti raspund printr-un post si sa iti astept aici urmatorul comment. Poate ca astazi inca mai cred si eu acelasi lucru, doar ca mi-as fi dorit sa fie ceva mai nobila si sa tina la nesfarsit. Lumea reala ne da o palma si ne spune sa "snap out of it". Varsam lacrimi si o luam de la capat. Mie imi pare rau pentru acest cuvant atat de frumos, tot mi se mai pare ca nu are legatura cu ce inseamna ea de fapt. De aceea prefer sa o numesc "atasament" sau "obisnuinta" sau, nu stiu, gasiti-mi voi alt cuvant, dar nu iubire. Nu "iubire" decat daca aveti 100 de ani si ati iubit acelasi om toata viata, nu "iubire" daca v-ati fi dat viata pentru omul iubit, nu "iubire" daca v-ati despartit prin telefon, nu "iubire" daca tu crezi ca ai descoperit "ceva mai bun". Cam asta este, dear friend, teoria expusa mai pe larg. Exista ceva, nu neg, dar sa nu uratim acest cuvant atat de frumos, acest cuvant care e folosit cum se cuvine doar in basme. Da, acolo ii este locul si doar de acolo aflam despre iubirea aceea vesnica si sincera. Doar nu degeaba i se spune "o iubire ca-n povesti". Ei bine, in viata reala "dragostea adevarata dureaza trei ani". :p
Acum stiu ca ai inteles la ce ma refer cand spun ca "iubirea nu exista". La urma urmei, sunt om si eu...
Si sper ca acea concluzie la care ai ajuns se va schimba, daca nu acum, mai tarziu cu siguranta, dar macar acum poti spune ca "iubirea ca in povesti nu exista". Daca ne gandim mai bine, nici nu ar trebui sa regretam trecutul. Dar nu suntem perfecti, suntem facuti sa induram si bune si rele si sa invatam ceva din toate. Poate ca intr-o viata viitoare sau orice va fi dupa, vom fi mai buni si mai intelepti.
Deci sa nu ne oprim aici. Iubeste cat poti de mult, poate pana la urma "we only have one life", desi tu stii prea bine ca eu cred ca in cazul asta ar fi ca un banc sec.
Iubeste si nu te opri la prima zgarietura. Trebuie sa incercam sa iubim ca in povesti, chiar daca stim ca se poate rupe vraja in orice clipa. Si acum stiu ca o sa ma auzi pentru a nu stiu cata oara spunandu-ti acelasi lucru (suna teribil a cliseu, dar imi place): partea cea mai frumoasa a vietii este ca nu stii ce se va intampla maine.
Nu stiu daca acest raspuns te multumeste, stii ca eu sunt mai mult cu capul in nori, dar uneori cel mai bine e sa plutim...

4 comments:

  1. Iti multumesc, draga mea, ca ai conceput un post pe care mi l-ai dedicat, pentru a-mi explica mai bine cum sta treaba cu "iubirea"... Really, it means a lot!
    In alta ordine de idei, trebuie sa recunosc, cu fiecare zi ce trece, ca asa stau lucrurile si nu altfel... ca iubirea nu tine la nesfarsit, cel putin nu "chestia" de care ne lovim noi zilnic... Si, cunoscandu-ma atat de bine, stii cat ma doare sa accept aceasta realitate...
    Ai dreptate cand spui ca nu trebuie sa ne doboare prima palma pe care o primim de la viata, in plan sentimental, vreau sa spun... Doar ca e destul de dificil sa o iei de la capat cu aceeasi incredere si cu o dorinta ferma de a trai clipa, atunci cand simti ca totul va fi, oricum, doar o alta amagire... urmata de un sfarsit previzibil si inevitabil...
    Ei bine, trebuia totusi sa ma trezesc odata si-odata, cu toata increderea mea oarba de pana mai deunazi, cu toata credinta mea in sinceritatea sentimentului pe care ziceam ca l-am si cunoscut... Prin urmare, m-am lovit in ultimul timp, la modul cel mai ironic, de o multime de dovezi ale faptului ca sentimente, aparent puternice si stabile, pot sa se clatine la un singur "semn", un gest din partea celuilalt... E atat de bizar sa realizezi ca totul e atat de relativ... ca pana si ce credeai ca simti cu adevarat e, de fapt, o reflectie a comportamentului celui cu care interactionezi...
    Eh, long story :).
    Well, si "zicand" aceste cuvinte, ma retrag pentru a reveni cat de curand, cu forte si commmenturi proaspete ;)!
    P.S. Apropos de piese foarte faine, mai nou ma obsedeaza "Mon mec a moi" a Patriciei Kaas... Piesa, probabil o stii... o stiam si eu de mult... dar abia acum am descoperit-o cu adevarat :).

    ReplyDelete
  2. Iti multumesc si eu pentru comment si pentru ca ti-ai facut cont si ma bucur ca de acum inainte vei putea sa lasi si aici randuri, ganduri. :)
    Cat despre piesa, a strange thing happened: am primit-o ieri alaturi de multe alte piese frumoase.
    Recomand Bright Eyes cu "Lover I don't have to love".

    ReplyDelete
  3. Ti-am urmat sfatul si am ascultat piesa recomandata de tine... Wow!!! Ce mai piesa!! Si ce versuri...ehhh... Well, mai astept sugestii, se pare ca te pricepi intr-adevar ;).

    ReplyDelete
  4. Eh, nici chiar asa... De Lykke Li ti-am zis, in rest nu stiu, poate Olivia Ruiz si/sau Pauline Croze?!

    ReplyDelete

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare