16 July 2014

Joaca de-a prezentul

Nu stiu sa fiu in prezent nici cand imi fac ceaiul. Stiu ca ar trebui. Las mul mantra sa se auda si incerc sa meditez. Si-i greu si alea zece minute parca-s ace infipte in maini, in talpi, in spate. Imi fug gandurile in toate directiile. Dar cumva se face liniste, mult mai multa liniste. Si linistea aia apasa. E linistea de care fugim cu totii zi de zi, secunda de secunda. Cum sa nu fie greu sa-ti incrucisezi picioarele si sa iei linistea in brate, dupa ceas? zece minute nu pleci nicaieri. douazeci de minute nu pleci nicaieri. mai mult n-am rezistat. dar voi ajunge sa rezist cu orele. fiindca in singuratatea si linistea deplina gasim raspunsuri pe care altfel n-avem cum.

am vrut sa intru ieri seara la un film. merg des la filme, mai ales de una singura. prezenta altui om langa mine parca rapeste ceva din film. si sunt, cu toate acestea, un om care iubeste oamenii. povestea de iubire a unui demon, asa scria in sinopsis. mi-am zis ca-i porcarie si-am plecat. senzationalul ieftin nu mai vinde. sper ca nu o sa mai vanda nici pentru altii. in curand, pe niciun ecran.

m-am plimbat ca sa mai trag putin de singuratate. sa fug de ganduri, numai ca ele se tin ca scaiul dupa tine. cand ajungi sa mergi pe sarma de unul singur, nu vrei sprijin, mai sa-i dai peste mana celui care ar vrea sa mearga in paralel cu tine.

paralel, asta e. mergem in paralel o vreme, apoi ne intalnim, ne intersectam, apoi fiecare continua sa mearga pe drumul sau. poate, o vreme, raurile curg impreuna. amuzant e ca ajung oricum toate in acelasi ocean infinit.

fug de practic, de ceea ce trebuie facut. fug fiindca-n zgomotul acelor lucruri, se face cea mai mare liniste. tin cu mine o carte de multa vreme si nu reusesc sa o citesc. si culmea, e despre puterea puterea prezentului. exercitiu, exercitiu, exercitiu. fug si de trecut acum, ca nu-i bine sa-l lasi sa te prinda. doar sa mai ramai putin cu nasul varat in trecutul recent. apoi tusti, mergi mai departe. cu puterea prezentului in geanta, catre un alt film, unul cu un sinopsis bun.

No comments:

Post a Comment

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare