06 August 2010

pentru ca si voi imi amintiti atunci cand uit


Orice rau poate fi indreptat cu un bine

Nimeni nu e perfect, nimeni nu e indeajuns de bun, dar indeajuns de multi oameni sunt suficient de rai.
Sigur ca depinde de noi sa ne facem viata mai frumoasa. Incepem cu mancarea. Nu mai mancam lucruri care ne fac rau. Gandim pozitiv. Incercam sa ne dam seama de lucrurile frumoase din jurul nostru. Cred ca ceea ce ne imbolnaveste este felul de a gandi. Suntem macinati adesea de ganduri care nu ar trebui sa ne preocupe atat de mult, de ganduri care ne fac sa fim ceea ce nu vrem tocmai pentru ca le acordam atat de multa importanta.

Sa va spun cum face verde ursuz: se gandeste ca in ultima vreme, dintr-un om caruia ii face placere sa cunoasca oameni noi, a devenit un om lenes, care nu mai indrazneste sa priveasca in ochii celorlalti si care prefera sa treaca pe langa cineva in graba si privind in jos. Si pe masura ce ma gandesc ca ma feresc in felul acesta de oameni, ajung sa ii evit si mai mult. Apoi imi dau seama ca in unele seri sunt prea obosita ca sa ma mai intalnesc cu cineva. Abia ingan cateva cuvinte si incerc sa imi odihnesc ochii si mintea. Somn mult, imi spun, dar nu adorm niciodata mai devreme de 1 si nu ma trezesc niciodata mai tarziu de 7. Asa-mi sunt toate noptile si nu stiu cand sa ma mai scutur de lipsa de entuziasm atunci cand e vorba de oameni noi.

Asa ca tine de noi, de cine altcineva sa tina? Imi pun uneori bazele intr-un el puternic, dar pana acum am gasit doar cate un el care nu a stralucit niciodata prin pofta de viata pe care o caut uneori in altcineva.

Asa ca tine de noi, fireste. Asa cum suntem, toti suntem frumosi. Cu nebuniile noastre, cu tristetile care ne napadesc uneori ca un fir de iedera pe care il ingrijim cu mare drag, dintr-o placere nesanatoasa. Dar noi suntem noi. Cu lucrurile care ne plac, uneori ciudate, uneori infantile, uneori pe neintelesul altora. Sa gasim pe cineva care sa ne iubeasca pentru noi asa cum suntem, nu pentru noi in ciuda a ceea ce suntem.

Sa ne indeplinim toate dorintele incepand de azi. Ce ne opreste? Suntem suficient de puternici, dar stapaniti de teama. Sa ne intindem bratele, sa respiram adanc si sa privim intotdeauna drept inainte. De azi, ne indeplinim dorintele. Lucrurile pe care le-am amanat de teama, de lene, din cine stie ce alte motive. Sa fim noi, mereu mai buni si mai iubitori. Iar lumea o sa inceapa sa fie si ea, cu adevarat, mai buna si mai iubitoare.

2 comments:

  1. o imagine de natură statică emană prea puțin din dinamica poftei de viață pe care cred vrei sa o transmiți, asta oricât de colorată ar fi aceasta.

    ReplyDelete
  2. asa sa fie. din cate imi aduc aminte parca ti-am mai zis odata despre un text ca ar trebui impartit oamenilor pe strazi. spun si despre textul asta la fel.
    si...as spune si despre altele...:p

    ReplyDelete

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare