29 September 2010

sa ne amintim

nu mai am ce sa impart mai mult de-atat. adica am, dar nu vreau. iti fac loc la fereastra daca vrei. sunt fire, invizibile, ca de paianjen. iar mie mi-a fost intotdeauna frica de paianjeni.

imagineaza-ti un patrat mic in care m-am miscat intotdeauna gresit, am calcat pe margini, m-am lovit de colturi, i-am strambat adesea unghiurile de 90 de grade. si-asa m-am tot rasucit fara sa ma uit de ce pereti ma lovesc pana cand patratul s-a transformat in cerc. cubul in sfera, mai bine zis. iar acum, in sfera asta, e cald si e bine. si stiu cum sa ma misc si nu ma mai lovesc de nimic. dar mi-e teama sa ies din ea. ma tem ca sfera s-ar transforma inapoi in cub, iar asta ar fi un sfarsit clar.

imagineaza-ti cum nu mai indraznesc nici sa respir. imagineaza-ti ca nici macar aceste cuvinte nu exista. le am in minte, scrise cu cerneala invizibila. sunt scrise pe fereastra aburita, e suficient sa intind palma si sa le sterg. privim aceeasi strada pustie. imi spui ca aici a locuit nu mai stiu ce scriitor. altadata as fi tinut minte. acum abia aud ce imi spui. o sa mi se rupa cureaua de la ceas in curand. a fost cureaua ta, dar mi-ai daruit-o mie, pur si simplu. eu nu eram obisnuita cu astfel de oameni. puri si simpli.

vezi tu, eu nu am cum sa tip. dar toate strigatele se sparg in mine, se lovesc de coaste si se intorc in inima. uneori dor, uneori nu mai simt nimic. le las acolo, poate intr-o zi vor fi suficient de puternice incat sa rabufneasca intr-un val de nebunie care va fi suficient de mare pentru cei 457 km.

5 comments:

  1. Anonymous20:44

    Billy Joel are cântecul ăsta superb, Vienna, cu o întreagă poveste în spate, una adevărată şi personală, fireşte. Întrebat de ce tocmai acest oraş, el a spus că Vienna este o metaforă pentru... restul vieţii. Găseşti interviul pe youtube (sau poate îl ştii).

    Ascultând acum piesa, mi se pare că te-ai regăsi şi tu printre versuri, cu prisosinţă.

    "Slow down you crazy child
    You're so ambitious for a juvenile
    But then if you're so smart tell me why
    Are you still so afraid?
    Where's the fire, what's the hurry about?
    You better cool it off before you burn it out
    You got so much to do and only
    So many hours in a day
    (...)
    Slow down you crazy child
    Take the phone off the hook and disappear for a while
    It's alright you can afford to lose a day or two
    When will you realize...
    Vienna waits for you."

    Nu-ţi pot dori nici să pleci, nici să rămâi. Doar tu eşti în măsură să faci asta.
    Curaj, oricum!

    http://www.youtube.com/watch?v=xsEBGhbSKVc

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ce coincidenta frumoasa!:)Este melodia mea preferata. Se pare ca zilele acestea mohorate de toamna ne deformeaza starile, ne hiperbolizeaza "monstrii" personali( we all have them), dar cel mai rau este ca ne prafuiesc privirea. Bineinteles ca nu despre zilele de toamna era vorba, I'm just passing the fault. Ratacirea, nehotararea si neputinta se vor sterge treptat, incearca sa tii aproape oamenii frumosi si raspunsurile se vor contura.:)la mine a functionat.

    ReplyDelete
  4. :) ce noroc am eu cu cititori frumoşi ca voi! mulţumesc mult pentru cuvintele frumoase, pentru versuri şi gânduri.

    ReplyDelete
  5. @alina: mă regăsesc într-adevăr în cântec, în anumite privinţe.
    @bunny: nu e doar o stare, ceea ce era cândva suficient, nu mai este astăzi de ajuns.

    ReplyDelete

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare